Alpinbike Blog

Versenyzőnk, Wouter Cleppe tesztelte az új Giant Anthem X Advanced bringát

2017.03.17.
Először is köszönet az Alpinbike-nak az új játékszeremért. Bár az influenzám miatt a versenybeállítások végső, a Stupava téli maratonon tervezett tesztjét nem tudtam elvégezni, és kihagytam Vác Cyclo-Cross utolsó futamát is, de 2,5 hónap komoly tesztidőszak után úgy gondolom, hogy itt az ideje, hogy beszámoljak nektek a Giant Anthem X Andvanced-ről szerzett tapasztalataimról.

Versenyzőnk, Wouter Cleppe tesztelte az új Giant Anthem X Advanced bringát

 

Mit tud ez a kerékpár?

Sokévnyi versenyzéssel a hátam mögött elmondhatom, hogy szerencsém volt a piacon elérhető legtöbb prémium kategóriás verseny fully-t kipróbálni, de Giant kerékpárt még sosem teszteltem.

Mit is várunk el egy csúcskategóriás verseny fully-tól? Először is legyen könnyű, gyors, sőt őrülten gyors! Az összteleszkópos csillapításnak köszönhetően pedig magas sebességet tudjunk vele elérni egyenetlen terepen is. Teljesül-e mindez az Anthem esetében? Igen! A bringát 2,3 kg-os karbon vázra építették, a hátsó felfüggesztés azonban alumíniumból készült. A rugózásért egy felsőkategóriás RockShox Monarch RT3 tag felel, így a bringát könnyűnek és kellően merevnek érezzük magunk alatt.

 

Be kell vallanom, az Anthem mégis különbözik az összes eddigi bringámtól. Ennek oka a Maestro felfüggesztés. Természetesen hallottam már erről, sőt láttam is, hiszen nem egy társam teker Giant fully-t, de úgy gondoltam, hogy a Maestro-t ki kell próbálni ahhoz, hogy valóban tudjam, mire képes.

 

Leginkább a hosszú, kalandos xc traileket szeretem, az ismeretlen ösvények felfedezését, ahol sosem tudhatod, hogy mi következik. Őrült kihívások, technikás mászások és tempós lefelék. Számomra ezért egy bringának többet kell nyújtania, mint csupán a gyorsaságot egy versenyen. A Maestro felfüggesztés ebben többet kínált, mint amit eddig tapasztaltam.

Sziklás, köves mászások alkalmával is maradhatott az alapgeometria, hagyhattam minden rugóutat a maximális álláson, mégsem kellett az ülőpozíciómon változtatnom. Egy átlagos össztelós kerékpár esetén a mászás során jobb, ha lockoljuk a bringa hátulját, különben válthatunk feljebb, mert ha beül a tag, elvesztjük az addigi kényelmes pozíciónkat. Ezért az igazán meredek, technikás mászásokhoz a merevfarú bringák alkalmasabbak. Ezeknél azonban szinte garantált, hogy elveszítjük a tapadást a hátsó kerék alatt.

A Giant nyergében egész nap trail módban tapostam, csak hajtottam-hajtottam, és mindenhová eljutottam vele.

 

A teszt első heteiben a legőrültebb horvát sziklás terepekre vittem a bringát. Általában meg sem próbáltam volna felmászni azokon a sziklákon, de megszólalt a fejemben a kisördög (Ördög Dani képében). Dani biztatott, hogy nyugodtan menjek neki, mert ez a bringa bárhol felmegy, a határt csak az én állóképességem szabja meg. Nos, megpróbáltam a lehetetlent és sikerült! El sem tudjátok képzelni, hogy mennyire meglepődtem.

Visszatérve a mászásra: nem hiszem, hogy van még egy összetelós xc a földön, amely képes arra, amire az Anthem. A lejtőkön a meredek villaszögnek köszönhetően, a bringa arra megy, amerre szeretnéd, és megcsúszások alkalmával is irányítható marad. A bringa hosszú, de ennek ellenére gyors. Mondhatnánk, hogy az igazán meredek lejtőkön való ereszkedést nehezíti a meredek villaszög, de ne felejtsük el, hogy az Anthem egy xc gép, és amit meredeknek ítélek, annak más jellemzően trail-, enduro- vagy downhill bringával vág neki.

 

Röviden: imádom! Az Anthem egy olyan darab, amivel hétfőtől péntekig vadászhatunk új ösvényekre, túrázhatunk a barátokkal, élvezhetjük a hegyi kerékpározást a maga gyönyörű valójában, vasárnap pedig rajthoz állhatunk vele. Azt gondolom, hogy igazán nekem való.

 

A felszereltségről:

Mivel ez egy karbon vázas, össztelós versenybringa, érthető módon a magasabb árkategóriába tartozik, de úgy gondolom, hogy a Giant jó munkát végzett az alkatrészek összeválogatásakor.

Adott egy pillekönnyű váz, hihetetlenül átgondolt geometriával, csúcskategóriás Monarch RT3 taggal, valamint SID RLT villával. A hajtás és váltás egésze Sram X1, és a Guide RS fékeket is a Sram-tól kapta. A felnik a Giant sajátjai, DT Swiss agyakkal szerelve, így a kerekek együttes tömege 1,7kg.

 

Elmondható, hogy minden, általam fontosnak tartott alkotóelem kiváló minőségű, és nem spóroltak az alkatrészek tekintetében. Ott fogtak a pénzen, ahol az nem megy a minőség rovására: kormány, stucni, nyereg, nyeregcső, markolatok. Egyedül itt találunk alumíniumot. Ezeket mindenki könnyen cserélheti az ízlésének, vagy épp „gramm-mániájának” megfelelően. Azok, akik tisztán élvezeti célra használják a gépet, elnézőek lesznek ezért az elenyésző számú alumínium alkatrészért, és ezek „felesleges tömegéért”. Akik kifejezetten verseny célokra vásárolják a kerékpárt, ezt a pár elemet olcsón fejleszthetik. Szponzorált versenyzőként szerencsés helyzetben vagyok, így mindössze 15 perc leforgása alatt karbonra cseréltem mindent, és alig várom, hogy a tune karbon kerékszett is megérkezzen.

 

 

Összegezve:

Az Anthem X Advanced mosolyt csalt az arcomra az elmúlt negyedévben, ezért izgatottan várom a száguldást, és hogyan teljesít majd a versenyeken.

A kerékpárért köszönettel tartozom az Alpinbike-nak, illetve a tune alkatrészekért Robinak!

 

Találkozzunk az ösvényeken!

 

A Giant további modelljeit itt találod.

 

 

További cikkek:

Túra
Bringától a Mátrabérc Trail-ig
2023.04.26.
Hogyan is alakult a szikrától a teljesítésig?! ...
Túra
Visszatérünk a Dolomitokba
2022.06.27.
2 év - Covid járványnak köszönhető - kihagyás után visszatérünk a mesés Dolomitokba ...
Túra
Miért járunk vissza Monacoba minden évben?
2021.12.02.
A kérdés mindenkiben felmerül. Hiszen az olyan messze van! Na meg Monte Carlo! Oda csak a gazdagok járnak, mi keresnivalója van ott egy "csóró" bringásnak? Lehet ott egyáltalán bringázni? ...
Túra
Szeld át az Alpokat "kényelmesen"!
2021.05.29.
Az Alpok átkelése minden rendes montis álma. De nem mindenkinek fér bele egy rendes felkészülés, ami feltétlen szükséges ahhoz, hogy az egyhetes kihívásból a szép táj és a nagy hegyek maradjanak ...
SpiderClub Airborne