A teszt előtt kizárólag kis villogókkal közlekedtem a városban, illetve egy átlagos, inkább utcai használatra való fejlámpával. Az ősz beálltával azonban egyre többször sötétedett rám a munka utáni gyors körök során is, úgyhogy nagyon jól jött ez az új lámpa szett.
A tesztpéldány egy első és egy hátsó lámpából áll, amelyek külön-külön is megvehetőek. A Mens Bags tervezésnél nagyon ügyeltek arra, hogy bolondbiztos legyen, azaz mindenféle használati útmutató nélkül rögzíteni tudtam a biciklimen és be tudtam üzemelni. Az én példányomhoz kettő akkumulátor is rendelkezésre állt, amelyekben 4-4 darab 18650 BAK Li-ion 4.4Ah tölthető „ceruzaelem” szolgáltatja az energiát. Természetesen egy teljesen vízhatlan és ütésbiztos műanyag dobozba vannak rejtve. A nyúlásra képes gumi pántokkal pedig bárhova lehet rögzíteni akár a felsőcsőről lelógatva, vagy épp az alsócsőre szíjazva. A szetthez elvileg jár egy Y-kábel is, amelyről egyszerre is működtethető a kettő lámpa. A lámpák kábelei elég hosszúak voltak, hogy kényelmesen elérjenek a kormányig, de ne is lógjanak nagyon összevissza. Én általában egyszer áthurkoltam őket a felsőcsövön.
A lámpatestek amúgy szintén egyszerű gumigyűrűkkel rögzülnek a lámpák alján található fülekbe akasztva. Kell egy kis kézügyesség, hogy könnyen és egy kézzel be tudjuk akasztani őket, de végül is ezt csak tekerésenként egyszer kell megtenni, így nem zavaró. A bordázott és íves kiképzésű felületek szépen rásimulnak a kormányra és a nyeregcsőre, és terepen nagy rázkódásnál sem mozdulnak el.
Az alumínium házas első lámpa egyébként 1600 lumen maximális fényerőre képes a 4 db CREE XP-G LED segítségével. A maximális fényerőt 4 fokozatban csökkenthetjük a leggyengébb 400 lumenig a hátoldalán található gumi gombokat fel-le nyomogatva. A gombok ötféle (zöld 100%, kék 75%, sárga 50%, vörös 25% és villogó vörös 5%) színkóddal jelzik az akku töltöttségét is. Én személy szerint hiányoltam egy villogó funkciót az első lámpából, mert városban figyelemfelkeltőbb lenne, mint a folyamatos fény. A 85 lumen fényerejű hátsó lámpa viszont sokféle módon tud villogni, amit a körbetekerhető alumínium gyűrű segítségével tudunk beállítani.
Az 1600 lumenes fényerő ellenére ez a lámpa még nem számít a cég legerősebb lámpái közé, hiszen a kínálatukban vannak 2000, 5000, de akár 8000 lumenes készülékek is. Nehezen tudom elképzelni, hogy mit tudhat egy a tesztpéldányomnál 3-4-szer erősebb lámpa, hiszen ez is tökéletesen alkalmas tempós edzésre teljesen sötét erdei terepen. A nagy fényereje miatt elsőre és ismeretlen terepen azért óvatosnak kell lenni, mert szűk ösvényeken a fényárnyék változások miatt olyan, mintha az egész környezetünk mozogna. Mintha minden pillanatban mindenféle állatok akarnának beugrani elénk. A hatásra távolabbi pontoknál még ráerősít az is, hogy bár a lámpa feszesen, elmozdulás nélkül rögzül a kormányra, azért a magasra lógó lámpatest tömegénél fogva képes egy kicsit remegni. Ugyanakkor bőven elegendő a fényerő a nagytempós haladáshoz.
A gyári adat szerint 2,5 órát bír teljes fényerőn és nagyjából tízet a leggyengébben, így akármilyen hosszú edzésről haza tudunk jutni vele. Azért írok gyári adatot, mert az én példányom a „laboratóriumi” teszten, azaz a konyhaasztalomon mérve nagyjából az első óra után elkezdte magától lekapcsolni a legesősebb fokozatot és nem hagyta magát visszakapcsolni, így nem tudtam leellenőrizni a gyári adat igazságát. Nem tudom, hogy ez a túlmelegedés és túlfeszültség elleni biztonsági zár automatikus letiltása miatt történik-e, vagy rendellenes működés, vagy csak a menetszél hűtése hiányzott neki, mert terepen haladva ilyet soha nem tapasztaltam. Mindenesetre pár perc alacsonyabb fokozat után ismét tovább lehetett használni a maximális fényerőn. Akinek viszont folyamatosan és tartósan szüksége van a legnagyobb fényerőre az a gyári MJ-6038-as 300 grammos akku helyett megveheti az MJ-6036-osat is, ami ugyan 430 grammos, de bő egy órával tovább garantálja a maximális fényerőt.
Összességében tehát egy nagyon erős és nagyon könnyen használható lámpa szettet kapunk a pénzünkért, amely ideális erdei edzéshez, de a nagyon erős hátsó lámpa miatt országúti edzésre is optimális, ahol fontos, hogy hátulról is nagyon messziről is látszódjunk. A cég kínálatában különböző fejpántok is vannak, így a lámpa fejlámpaként is használható.
Egy jó tanács azoknak, akik még nem használtak ilyen erős lámpát: működés után csak kesztyűben fogjuk meg, mert a fém test nagyon forró. Grammániások kedvéért pedig: a két akku és a két lámpa rögzítőkkel együtt 745 grammot nyom. Egy akkuval csak 445-öt.
KGÁdám