Alpinbike Blog

Górcső alatt az új Giant enduró szörnyeteg a Trance 27,5 3!

2015.01.23.
Videóval illusztrált szörnyidomítás következik! Az idomátorok: a FRO Racing DH és Enduro csapat. A részletekért kattints ide!

Górcső alatt az új Giant enduró szörnyeteg a Trance 27,5 3!

Az egyesület egyik legfontosabb támogatója az Alpinbike kerékpárszaküzlet és webshop, akik elsősorban az alkatrész utánpótlásban és az erőnléti felkészülésben segítenek nekünk. A kerékpáros részlegük azonban egy itthon ritkának számító tesztprogramot is működtet, amelyre meghívtak minket. 

A tesztprogram alapvetően az MTB világával ismerkedőknek lehet nagyon hasznos, hiszen itt szakszerű és valós segítséget kaphatnak azok, akik még nem is tudják, hogy mit akarnak. Csak ki kell választani a nekünk tetsző bringát, meg a túrát, amelynek keretében ki szeretnénk próbálni. A boltban a testméretünknek megfelelő módon ránk is állítják a gépet, majd egy tapasztalt vezetővel, már indulhat is a tekerés. Lehetőség van egyéni tesztre is, ahol akár egyszerre kettő kerékpárt is ki tudunk próbálni. 

Persze nálunk ez most kicsit máshogy működött, mert mindenki beállította magának a gépet, meg hozta a saját pedálját és egyéb felszerelését. Mindazonáltal van lehetőség Oakley szemüvegek tesztelésére is a túrák során, ha esetleg cserén vagy új szemüveg vásárlásán gondolkodunk.

IMG_1041

Túravezetőnk az alapvetően maratonos Ördög Dani volt, akihez már volt szerencsénk egy SloEnduro futamon is, ahol talán meg is fertőződött a mi régi betegségünkkel, mert idén ő is csatlakozni fog hozzánk pár enduró futam erejéig. Így aztán nem volt kérdés, hogy a túránk inkább zúzósabb terepen fog zajlani, hiszen ki kellett derítenünk, hogy mit bírnak a Giant Trance 27,5 3-asok, amelyből egy M-est és egy L-est is teszteltünk. Itt megtekintheted az összes típust, katt ide!

DCIM100GOPRO

A Giant a világ egyik legnagyobb gyártójaként hatalmas tapasztalattal rendelkezik a kerékpárgyártás területén, hiszen sok hasonlóan nagy márkának is ők készítik a vázakat a saját, rendkívül sokrétű palettájuk mellett.

A rugós vázaik fő ismérve a Maestro felfüggesztés, ami a Specialized FSR rendszerével egyetemben a kerékpáriparban már meglehetősen réginek számító konstrukció, de annyira jól kitalált rendszer, hogy a finom kis tökéletesítgetésen kívül nem kellett lecserélni az utóbbi tíz évben sem, ráadásul a 100 mm-es XC/maraton vázakon ugyanolyan jól használható, mint a 200 mm-es DH gépeken. A lényege, hogy a merev első háromszög és a szintén merev hátsó háromszög két egymás felett elhelyezkedő link segítségével egy virtuális forgáspont körül tud elmozdulni. További előnye, hogy a rugóstag függőleges helyzetben és meglehetősen alulra kerül, így kiváló a gépek súlyelosztása is.

IMG_1039

A Trance 27,5 3-as modellünk egy belépő szintű AM/Trail gép, így igyekeztünk ennek megfelelő módon közelíteni a géphez, elképzelve, hogy nem tudunk olyan sokat az MTB világáról, hanem csak szeretnénk biciklizni az erdőben és közben jól érezni magunkat. Az Alpinbike részéről emiatt telitalálat volt ezt választani tesztgépnek, ugyanis mindent megad ahhoz, hogy valaki beleszeressen az all mountain (lazán fel és lazán le), és alapvetően az erdei bringázásba. Kapunk ugyanis egy kiváló felfüggesztésű vázat 140 mm-es úttal és hintószerűen ringató rugóstagokkal, egyszerű, de nagy figyelmet nem igénylő váltórendszert és megbízható fékeket.

A tagokkal, ha belőtték a súlyunkra, már nem kell tovább foglalkoznunk, mert nem is nagyon van rajtuk állítási lehetőség. Átlagos gyári kompressziót kaptak, amely tud annyit, amennyi a célcsoport számára kell, cserébe tényleg nagyon lágy a megindulásuk és a Maestro rendszer ülve tekerve tökéletesen semlegesen viselkedik, azaz nem hintázik és nem cibálja a láncot. Aki keményebben akarja küldeni, az hamar túlterheli, úgyhogy nekik már egy komolyabb és mindenképpen zárható tagra lesz szükségük, amely a magasabb felszereltségű modellekben már meg is van.

A 2×10-es váltás is okos, mert van elég fokozatunk, de nincs túlterhelve a kezdő kéz és agy, hogy most milyen fokozatot is nyomjon.

Számomra mindig a fék a legfontosabb alkatrész, hiszen semmire nem megyünk a szuper geometriával, meg felfüggesztéssel, ha nem tudunk megállni. A Deore fékek ebben is ideálisak: erősek, jól adagolhatóak, de nem áll velük fejre egy kezdő sem, ha ijedtében túlzottan betépi, és rutintalanul előre helyezkedik.

DCIM100GOPRO

A 27,5-es kerekek pedig egy picit jobban gurulnak, egy picit kevésbé ráznak, egy picit jobban tapadnak, de egy picit lomhábbak is, mondhatnám a szokásos marketing szöveget, főleg, ha nem az XL-es 160 mm-t mozgó 29-es bringámról ültem volna át erre a gépre. A nagyobb kerek felől érkezve azonban a fürgeséget emelném ki, azaz a könnyű mozgathatóságot és gyors irányváltási lehetőséget.

Palotai Gábor viszont M-es és 26-os gépet használ, ráadásul először volt szerencséje huzamosabb ideig a 27,5-es kerékmérethez, így ő kicsit máshogy látta a gépet:

„kíváncsian vártam a teszthétvégét, mégpedig azért, mert már volt lehetőségem kipróbálni a köztes kerékméretet, ami nagyon tetszett, viszont csak egy tartósabb használat után nyilatkozhat az ember tárgyilagosan. Számomra meglepetés volt a könnyedség menetközben, mivel egyáltalán nem érezhető az, hogy a 26-oshoz képest nagyobb méretek miatt kevésbé lenne mozgékony a gép. Az álló helyzetből megindítás viszont egy picivel nagyobb erőbedobást igényel, de egyáltalán nem zavaró ez a különbség, csupán hozzá kell szokni, mint ahogy a lejtőzés közbeni nyugodtságához is.

Nagy sebességnél kevésbé kezd el idegesen viselkedni a bicikli, annak ellenére, hogy közel 14 kg, ami nagyon nagy előny! Ha tekerésre adjuk a fejünket, észrevehető a kisebb társával szemben, hogy jobban tartja a sebességet: például egy lejtős szakasz utáni emelkedőn. Ahol a 26-os kerékmérettel neki kellett volna futnom, hogy a tempót tartva, a lehető legkisebb erőt kifejtve érjek fel, ott a 27,5-es kerékmérettel legfeljebb csak vissza kellett váltanom, mivel akkora tartalékok vannak benne, amiket ha jól ki tudunk használni, akkor hatalmas élvezet lehet a felfele tekerés is. Én személy szerint ezt a gépet egy mindenre felhasználható, sokrétű biciklinek mondanám, amivel ha szeretnénk, el tudunk menni egy nyugodt, családi tekerésre és természetesen a haverokkal, barátokkal is, amikor a vadulási a főszerep.”

Miközben Gábor az Árpádon lévő nyomok minden ugratóján megreptette a gépet és belepréselte az összes kanyarba, Dani nyugodtan szemlélte a tesztgépük olyan terhelését, amelyet az eddig valószínűleg nem kapott. Ugyanakkor a mosolyából látszott, hogy mostantól ez a „túraútvonal” is választható lesz majd ehhez a géphez, úgyhogy aki kedvet kapott, az nyugodtan keresse meg. Bármilyen vad nyomra és zúzásra kapható, úgyhogy ne fogjátok vissza magatokat. Természetesen a Giant mellett Lapierre és Ghost bringákból is választhattok.

A tesztelők weboldala: http://froracing.hu/

alpin

- See more at: http://froracing.hu/fro-teszt-giant-trance-275-3-video/#sthash.ViUFKh28.dpuf

További cikkek:

Túra
X. generációs GIANT TCR
2024.03.21.
Közel harminc éve jelentek meg először a Giant palettáján a TCR országúti kerékpárok. Ez idő alatt a kerékpárok hatalmas fejlődésen mentek át, számtalan szabvány és trend jött, majd volt ...
Túra
Bringától a Mátrabérc Trail-ig
2023.04.26.
Hogyan is alakult a szikrától a teljesítésig?! ...
Túra
Visszatérünk a Dolomitokba
2022.06.27.
2 év - Covid járványnak köszönhető - kihagyás után visszatérünk a mesés Dolomitokba ...
Túra
Miért járunk vissza Monacoba minden évben?
2021.12.02.
A kérdés mindenkiben felmerül. Hiszen az olyan messze van! Na meg Monte Carlo! Oda csak a gazdagok járnak, mi keresnivalója van ott egy "csóró" bringásnak? Lehet ott egyáltalán bringázni? ...
Túra
Szeld át az Alpokat "kényelmesen"!
2021.05.29.
Az Alpok átkelése minden rendes montis álma. De nem mindenkinek fér bele egy rendes felkészülés, ami feltétlen szükséges ahhoz, hogy az egyhetes kihívásból a szép táj és a nagy hegyek maradjanak ...
SpiderClub Airborne