Alpinbike Blog

A Giant TCR Advanced Pro 0 tesztje

2016.01.26.
A Giant továbbfejlesztette a TCR Advanced Pro 0-t, hogy minél jobban igazodjon az újabb kihívásokhoz. Egy tesztet mutatunk most be nektek, amelynek a keretében megismerhetitek az új modellt.

A Giant TCR Advanced Pro 0 tesztje

 

 

A Giant 2016-ra teljesen újratervezte a TCR Advanced Pro-t. Könnyített a kerékpár súlyán, miközben az a merevségéből nem veszített. Az új Advanced Pro 0 tesztjéről az alábbiakban olvashattok.

 

A Giant három országúti kategóriát különböztet meg: a Propel-t, amely egy aero kerékpár, a Defy-t, amelyet tartósságra és kényelemre terveztek, valamint a TCR-t, a könnyű súlyú, pontosabban a legjobb súly/merevség aránnyal rendelkező országúti kerékpárt.

 

A TCR paletta tovább bontható Advanced, Advanced Pro és Advanced SL típusokra a súlyuk csökkenő sorrendjének megfelelően.

 

Az Advanced Pro az úgynevezett „Advanced-Grade Composite”-ból készül, azaz a legjobb minőségű karbonból. A Giant T-700-as szénszálat használ. Ezt a saját üzemében dolgozza fel, és készíti elő a kerékpárok építéséhez.

 

A Giant 2016-ra áttervezte az Advanced Pro-t, csökkentve a felsőcső, a nyeregcső, a villaszárak és a láncvilla profilját. A korábbiakhoz képest egyenletesen vékonyította ezeket, hogy minimalizálja a kerékpár súlyát.

A Giant tájékoztatása szerint sikerült úgy lefaragniuk a bicikli súlyából, hogy az nem ment a merevség rovására. Ez az, amit a márka a TCR bemutatóján kiemelten fontosként említ. Az utóbbi időben jó néhány szuperkönnyű kerékpárt indítottak útjára. A Giant azonban nem kizárólag a súlyok csatáját szeretné megnyerni. Könnyűsúlyú kerékpárokat ugyanis egyszerű készíteni, viszont nem árt, ha a váz nem nyeklik-nyaklik alattad, miközben hajtod a wattokat. Megtartani a merevséget, a súly csökkentésével egy időben, na az az igazán nagy kihívás! A Giantnek éppen ezt sikerült megvalósítania az Advanced Pro esetében.

 

A TCR Advanced Pro geometriáját kicsit átdolgozták, de megmaradt a sportos és versenyorientált kialakítása, éppúgy, mint az Advanced SL esetében.

 

Mi az M/L modellt mutatjuk most be, amelynek a felsőcsöve 57 cm, nyeregcsöve 50 cm, fejcsöve pedig 16,8 cm. A Giant ennél a váznál is alkalmazza a Compact Road Geometry-t, vagyis az ejtett felsőcső miatt a nyeregcső hossza csökkent, így az első és a hátsó háromszög mérete kisebb, ami egy könnyebb, kompaktabb és merevebb vázat eredményez. A Giant Powercore túlméretes 86 mm széles középcsapágyház és az aszimmetrikus láncvillák is mind hozzájárulnak a kerékpár merevségének a maximalizáláshoz. A túlméretes fejcső, túlméretes kormánycsapágyakat is fogad (felül 1 ¼ in, alul 1 ½ in), ezt nevezi a Giant Overdrive 2 rendszernek.

 

A TCR Advanced Pro két különböző formában elérhető: a TCR Advanced Pro 1, Shimano Ultegra rendszerrel és Giant SLR 1 karbon kerekekkel, valamint a TCR Advanced Pro 0, Shimano Dura-Ace mechanikus szettel szerelve, és Giant SLR 0 karbon kerékszettel. Ez elérhető váz szettként is.

 

A hajtókar 52/36-fogas kiosztású, amit gyakran fél-kompaktnak hívnak. Ez egy ideális kombináció, mert a tempósabb szakaszokhoz elég sebességet ad, és hosszabb, meredekebb hegymenetnél is találunk kellemes áttételt. Az egyedüli nem Dura-Ace összetevő itt a KMC X11SL lánc.

 

A Giant SLR 0 karbon kerék szett  DT Swiss belső szerkezettel rendelkezik, és csupán 1335 grammot nyom.

 

Néhány egyéb összetevő is említést érdemel, mint például a Giant saját fejlesztésű Variant nyeregcsöve, amely természetesen karbonból készül, és nagy tartományban állítható. A másik fontos elem az új Contact SL nyereg, amely két különböző béléspárnát tartalmaz szabadon áramló részecskékkel, így több mint 20 százalékkal csökkenti a nyomáspontokat. A kerékpár teljes súlya 6,83 kg.

A Giant TCR Advanced Pro 0-hoz a legközelebb a De Rosa Idol áll árban, amely viszont csak Campagnolo Athena szettel van szerelve, és Fulcrum Racing Zero kerekekkel. A Campagnolo az Athena szettet a Dura-Ace-el egy kategóriába helyezné, amivel a Shimano természetesen nem ért egyet. A De Rose szintén nagyon merev, de súly tekintetében nem tud versenybe szállni a Giant-tel, hiszen közel 700 grammal többet nyom.

Most már valóban alig várjuk, hogy mi is minél előbb kipróbáljuk az új Advanced Pro 0-t!

 

További képeket a Giant TCR Advanced Pro 0-ról a galériánkban találsz!

 

Alpinbike Team

 

 Forrásunk: http://road.cc/content/tech-news/173169-just-giant-tcr-advanced-pro-0

 

Kapcsolódó galéria:

További cikkek:

Túra
Tour de Hongrie: Valter Attila nyerte a záró szakaszt és az összetett versenyt is
2020.09.06.
Valter a kékestetői hegyi befutón állva hagyta versenytársait az utolsó kilométeren és fantasztikus győzelmet aratott. ...
Túra
2021: GIANT TRANCE X 29 és LIV INTIGRUE 29
2020.08.24.
2021-es esztendő néhány jelentősebb módosítást hoz a GIANT és LIV trail bringáinál. ...
Túra
Greg Van Avermaet: Giant Defy
2020.07.21.
Az aktuális olimpiai bajnok országúti kerékpárja landolt az üzletünkbe a Giro d'Italia budapesti rajtjának apropójából, ugyanis Greg Van Avermaet a lengyel CCC tagjaként Giant kerékpárokat ...
Túra
Mi kell egy világbajnoknak?!
2020.04.14.
2019 MTB maraton világbajnoka a kolumbiai Héctor Leonard Páez. A Team Giant-Liv Polimedical versenyzője ezzel a címmel kiérdemelte, hogy a 2020-as szezonban viselhesse a szivárvány színű ...
Túra
Papp Tünde Dynafit nagykövetünk beszámolója a Dynafit VERTICAL 4 futó hátizsákról
2017.08.25.
Papp Tünde csatlakozott Dynafit nagyköveteink sorához. Nemrégiben tesztelte a Dynafit VERTICAL 4 hátizsákot. Az erről készült beszámolót az alábbiakban olvashatjátok. ...
SpiderClub Airborne