Alpinbike Blog

A Giant TCR Advanced Pro 0 tesztje

2016.01.26.
A Giant továbbfejlesztette a TCR Advanced Pro 0-t, hogy minél jobban igazodjon az újabb kihívásokhoz. Egy tesztet mutatunk most be nektek, amelynek a keretében megismerhetitek az új modellt.

A Giant TCR Advanced Pro 0 tesztje

 

 

A Giant 2016-ra teljesen újratervezte a TCR Advanced Pro-t. Könnyített a kerékpár súlyán, miközben az a merevségéből nem veszített. Az új Advanced Pro 0 tesztjéről az alábbiakban olvashattok.

 

A Giant három országúti kategóriát különböztet meg: a Propel-t, amely egy aero kerékpár, a Defy-t, amelyet tartósságra és kényelemre terveztek, valamint a TCR-t, a könnyű súlyú, pontosabban a legjobb súly/merevség aránnyal rendelkező országúti kerékpárt.

 

A TCR paletta tovább bontható Advanced, Advanced Pro és Advanced SL típusokra a súlyuk csökkenő sorrendjének megfelelően.

 

Az Advanced Pro az úgynevezett „Advanced-Grade Composite”-ból készül, azaz a legjobb minőségű karbonból. A Giant T-700-as szénszálat használ. Ezt a saját üzemében dolgozza fel, és készíti elő a kerékpárok építéséhez.

 

A Giant 2016-ra áttervezte az Advanced Pro-t, csökkentve a felsőcső, a nyeregcső, a villaszárak és a láncvilla profilját. A korábbiakhoz képest egyenletesen vékonyította ezeket, hogy minimalizálja a kerékpár súlyát.

A Giant tájékoztatása szerint sikerült úgy lefaragniuk a bicikli súlyából, hogy az nem ment a merevség rovására. Ez az, amit a márka a TCR bemutatóján kiemelten fontosként említ. Az utóbbi időben jó néhány szuperkönnyű kerékpárt indítottak útjára. A Giant azonban nem kizárólag a súlyok csatáját szeretné megnyerni. Könnyűsúlyú kerékpárokat ugyanis egyszerű készíteni, viszont nem árt, ha a váz nem nyeklik-nyaklik alattad, miközben hajtod a wattokat. Megtartani a merevséget, a súly csökkentésével egy időben, na az az igazán nagy kihívás! A Giantnek éppen ezt sikerült megvalósítania az Advanced Pro esetében.

 

A TCR Advanced Pro geometriáját kicsit átdolgozták, de megmaradt a sportos és versenyorientált kialakítása, éppúgy, mint az Advanced SL esetében.

 

Mi az M/L modellt mutatjuk most be, amelynek a felsőcsöve 57 cm, nyeregcsöve 50 cm, fejcsöve pedig 16,8 cm. A Giant ennél a váznál is alkalmazza a Compact Road Geometry-t, vagyis az ejtett felsőcső miatt a nyeregcső hossza csökkent, így az első és a hátsó háromszög mérete kisebb, ami egy könnyebb, kompaktabb és merevebb vázat eredményez. A Giant Powercore túlméretes 86 mm széles középcsapágyház és az aszimmetrikus láncvillák is mind hozzájárulnak a kerékpár merevségének a maximalizáláshoz. A túlméretes fejcső, túlméretes kormánycsapágyakat is fogad (felül 1 ¼ in, alul 1 ½ in), ezt nevezi a Giant Overdrive 2 rendszernek.

 

A TCR Advanced Pro két különböző formában elérhető: a TCR Advanced Pro 1, Shimano Ultegra rendszerrel és Giant SLR 1 karbon kerekekkel, valamint a TCR Advanced Pro 0, Shimano Dura-Ace mechanikus szettel szerelve, és Giant SLR 0 karbon kerékszettel. Ez elérhető váz szettként is.

 

A hajtókar 52/36-fogas kiosztású, amit gyakran fél-kompaktnak hívnak. Ez egy ideális kombináció, mert a tempósabb szakaszokhoz elég sebességet ad, és hosszabb, meredekebb hegymenetnél is találunk kellemes áttételt. Az egyedüli nem Dura-Ace összetevő itt a KMC X11SL lánc.

 

A Giant SLR 0 karbon kerék szett  DT Swiss belső szerkezettel rendelkezik, és csupán 1335 grammot nyom.

 

Néhány egyéb összetevő is említést érdemel, mint például a Giant saját fejlesztésű Variant nyeregcsöve, amely természetesen karbonból készül, és nagy tartományban állítható. A másik fontos elem az új Contact SL nyereg, amely két különböző béléspárnát tartalmaz szabadon áramló részecskékkel, így több mint 20 százalékkal csökkenti a nyomáspontokat. A kerékpár teljes súlya 6,83 kg.

A Giant TCR Advanced Pro 0-hoz a legközelebb a De Rosa Idol áll árban, amely viszont csak Campagnolo Athena szettel van szerelve, és Fulcrum Racing Zero kerekekkel. A Campagnolo az Athena szettet a Dura-Ace-el egy kategóriába helyezné, amivel a Shimano természetesen nem ért egyet. A De Rose szintén nagyon merev, de súly tekintetében nem tud versenybe szállni a Giant-tel, hiszen közel 700 grammal többet nyom.

Most már valóban alig várjuk, hogy mi is minél előbb kipróbáljuk az új Advanced Pro 0-t!

 

További képeket a Giant TCR Advanced Pro 0-ról a galériánkban találsz!

 

Alpinbike Team

 

 Forrásunk: http://road.cc/content/tech-news/173169-just-giant-tcr-advanced-pro-0

 

Kapcsolódó galéria:

További cikkek:

Túra
Miért járunk vissza Monacoba minden évben?
2021.12.02.
A kérdés mindenkiben felmerül. Hiszen az olyan messze van! Na meg Monte Carlo! Oda csak a gazdagok járnak, mi keresnivalója van ott egy "csóró" bringásnak? Lehet ott egyáltalán bringázni? ...
Túra
Szeld át az Alpokat "kényelmesen"!
2021.05.29.
Az Alpok átkelése minden rendes montis álma. De nem mindenkinek fér bele egy rendes felkészülés, ami feltétlen szükséges ahhoz, hogy az egyhetes kihívásból a szép táj és a nagy hegyek maradjanak ...
Túra
Tour de Hongrie: Valter Attila nyerte a záró szakaszt és az összetett versenyt is
2020.09.06.
Valter a kékestetői hegyi befutón állva hagyta versenytársait az utolsó kilométeren és fantasztikus győzelmet aratott. ...
Túra
2021: GIANT TRANCE X 29 és LIV INTIGRUE 29
2020.08.24.
2021-es esztendő néhány jelentősebb módosítást hoz a GIANT és LIV trail bringáinál. ...
SpiderClub Airborne