A Giant 2016-ra teljesen újratervezte a TCR Advanced Pro-t. Könnyített a kerékpár súlyán, miközben az a merevségéből nem veszített. Az új Advanced Pro 0 tesztjéről az alábbiakban olvashattok.
A Giant három országúti kategóriát különböztet meg: a Propel-t, amely egy aero kerékpár, a Defy-t, amelyet tartósságra és kényelemre terveztek, valamint a TCR-t, a könnyű súlyú, pontosabban a legjobb súly/merevség aránnyal rendelkező országúti kerékpárt.
A TCR paletta tovább bontható Advanced, Advanced Pro és Advanced SL típusokra a súlyuk csökkenő sorrendjének megfelelően.
Az Advanced Pro az úgynevezett „Advanced-Grade Composite”-ból készül, azaz a legjobb minőségű karbonból. A Giant T-700-as szénszálat használ. Ezt a saját üzemében dolgozza fel, és készíti elő a kerékpárok építéséhez.
A Giant 2016-ra áttervezte az Advanced Pro-t, csökkentve a felsőcső, a nyeregcső, a villaszárak és a láncvilla profilját. A korábbiakhoz képest egyenletesen vékonyította ezeket, hogy minimalizálja a kerékpár súlyát.
A Giant tájékoztatása szerint sikerült úgy lefaragniuk a bicikli súlyából, hogy az nem ment a merevség rovására. Ez az, amit a márka a TCR bemutatóján kiemelten fontosként említ. Az utóbbi időben jó néhány szuperkönnyű kerékpárt indítottak útjára. A Giant azonban nem kizárólag a súlyok csatáját szeretné megnyerni. Könnyűsúlyú kerékpárokat ugyanis egyszerű készíteni, viszont nem árt, ha a váz nem nyeklik-nyaklik alattad, miközben hajtod a wattokat. Megtartani a merevséget, a súly csökkentésével egy időben, na az az igazán nagy kihívás! A Giantnek éppen ezt sikerült megvalósítania az Advanced Pro esetében.
A TCR Advanced Pro geometriáját kicsit átdolgozták, de megmaradt a sportos és versenyorientált kialakítása, éppúgy, mint az Advanced SL esetében.
Mi az M/L modellt mutatjuk most be, amelynek a felsőcsöve 57 cm, nyeregcsöve 50 cm, fejcsöve pedig 16,8 cm. A Giant ennél a váznál is alkalmazza a Compact Road Geometry-t, vagyis az ejtett felsőcső miatt a nyeregcső hossza csökkent, így az első és a hátsó háromszög mérete kisebb, ami egy könnyebb, kompaktabb és merevebb vázat eredményez. A Giant Powercore túlméretes 86 mm széles középcsapágyház és az aszimmetrikus láncvillák is mind hozzájárulnak a kerékpár merevségének a maximalizáláshoz. A túlméretes fejcső, túlméretes kormánycsapágyakat is fogad (felül 1 ¼ in, alul 1 ½ in), ezt nevezi a Giant Overdrive 2 rendszernek.
A TCR Advanced Pro két különböző formában elérhető: a TCR Advanced Pro 1, Shimano Ultegra rendszerrel és Giant SLR 1 karbon kerekekkel, valamint a TCR Advanced Pro 0, Shimano Dura-Ace mechanikus szettel szerelve, és Giant SLR 0 karbon kerékszettel. Ez elérhető váz szettként is.
A hajtókar 52/36-fogas kiosztású, amit gyakran fél-kompaktnak hívnak. Ez egy ideális kombináció, mert a tempósabb szakaszokhoz elég sebességet ad, és hosszabb, meredekebb hegymenetnél is találunk kellemes áttételt. Az egyedüli nem Dura-Ace összetevő itt a KMC X11SL lánc.
A Giant SLR 0 karbon kerék szett DT Swiss belső szerkezettel rendelkezik, és csupán 1335 grammot nyom.
Néhány egyéb összetevő is említést érdemel, mint például a Giant saját fejlesztésű Variant nyeregcsöve, amely természetesen karbonból készül, és nagy tartományban állítható. A másik fontos elem az új Contact SL nyereg, amely két különböző béléspárnát tartalmaz szabadon áramló részecskékkel, így több mint 20 százalékkal csökkenti a nyomáspontokat. A kerékpár teljes súlya 6,83 kg.
A Giant TCR Advanced Pro 0-hoz a legközelebb a De Rosa Idol áll árban, amely viszont csak Campagnolo Athena szettel van szerelve, és Fulcrum Racing Zero kerekekkel. A Campagnolo az Athena szettet a Dura-Ace-el egy kategóriába helyezné, amivel a Shimano természetesen nem ért egyet. A De Rose szintén nagyon merev, de súly tekintetében nem tud versenybe szállni a Giant-tel, hiszen közel 700 grammal többet nyom.
Most már valóban alig várjuk, hogy mi is minél előbb kipróbáljuk az új Advanced Pro 0-t!
További képeket a Giant TCR Advanced Pro 0-ról a galériánkban találsz!
Alpinbike Team
Forrásunk: http://road.cc/content/tech-news/173169-just-giant-tcr-advanced-pro-0